Varemærker

Varemærker

Virksomhedens varemærke kan være det vigtigste aktiv overhovedet.

Hvad er et varemærke?

Det er det pejlemærke som kunder og samarbejdspartnere bruger, når de skal skelne netop din virksomhed fra alle de andre.

Coca-Cola, Google og Apple er eksempler på varemærker, der er milliarder værd. Varemærket vækker øjeblikkeligt associationer hos dem, der mødes med mærkerne over hele kloden.

Det sker bevidst og det sker ubevidst, men sikkert er det; det er af enorm økonomisk betydning, at den relevante kundekreds lærer dit mærke at kende. Herunder at de kan skelne det fra konkurrenternes og opfatter mærket som noget positivt.

Det er derfor af indlysende årsager ekstremt vigtigt at virksomheden gør alt hvad der står i dens magt for, at skabe sig et stærkt varemærke og aktivt beskytte det. Forsvarer du det ikke, risikerer du at miste retten til at håndhæve det, og så mister varemærket sin værdi.

Advokater med stor erfaring med varemærker

Vi hjælper dig med at registrere dit varemærke i Danmark, EU eller hele verden. En registrering fortæller omverdenen, at varemærket er beskyttet, og at det er netop dig, der ejer varemærket.

Vi hjælper dig også, når konkurrenten misbruger dit varemærke eller når du selv beskyldes for at være kommet andres varemærker for nær. Du kan også læse mere om, hvordan du beskytter dit design og din ophavsret her.